Zawartość

Białej Księgi

Biała Księga to zbiór rekomendacji i narzędzi wypracowanych przez Reklamodawców i Agencje. Składa się z 10 rozdziałów poświęconych 9 kategoriom: komunikacji full service, digitalowi, public relations, eventom, mediom, produkcji filmów reklamowych, brandingowi, incentive travel oraz badaniom. Każdy z rozdziałów zawiera opis najbardziej efektywnych praktyk oraz szczegółowe wskazówki i wzory dokumentów przetargowych.

Nasze wspólne

Cele

Celem Białej Księgi branży jest wsparcie codziennej współpracy Reklamodawców i Agencji, tak, by była efektywna i partnerska, zgodna z najlepszymi praktykami. Opublikowane poniżej rozdziały Białej Księgi mają postać "klikalnych”, nawigowanych z dowolnego miejsca dokumentów. Nie musisz czytać całości, by szybko znaleźć interesujące Cię zagadnienia.

Wybierz interesujący Cię rozdział Białej Księgi:
Biała Księga - Ogólne wytyczne

W tym rozdziale znajdziesz rekomendacje uniwersalne dla każdego przetargu reklamowego. A poniżej wytyczne dla każdej z 9 kategorii.

Pamiętaj, że możesz sięgnąć tylko po wybrane rozdziały, zagadnienia czy dokumenty.

Każda rekomendacja Białej Księgi jest kompletna, możesz stosować ją samodzielnie lub dla lepszych rezultatów – razem z pozostałymi wytycznymi.

Pobierz rozdział Białej Księgi - Ogólne wytyczne Pobierz rozdział
Możesz też pobrać wyłącznie interesujące Cię dokumenty:
Biała Księga - PR

W tej części znajdziesz najważniejsze wytyczne dla przetargu na komunikację PR. 

Rekomendacje zostały wypracowane podczas Dialogu Branżowego przez reprezentantów Klientów i Agencji PR (członków Związku Firm Public Relations, ZFPR).

Sygnatariuszami standardów Białej Księgi są również:

Stowarzyszenie Agencji PR (SAPR, od czerwca 2022)

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR, od kwietnia 2024).

Pobierz rozdział Białej Księgi - PR Pobierz rozdział
Możesz też pobrać wyłącznie interesujące Cię dokumenty:
Biała Księga - Eventy

A może Twoją specjalizacją są eventy? W tym rozdziale znajdziesz wiele wskazówek na temat współpracy eventowej między Agencją a Klientem. Przed Tobą: modele przetargów, kryteria oceny ofert, wskazówki na temat ochrony praw autorskich, kosztorysowania, terminów płatności. I wiele innych!

Pobierz rozdział Białej Księgi - Eventy Pobierz rozdział
Możesz też pobrać wyłącznie interesujące Cię dokumenty:
Biała Księga - Komunikacja full service

Szukasz Agencji do kompleksowej obsługi? Sprawdź jak wybrać najlepszego partnera. W materiałach znajdziesz: źródła wiedzy o rynku Agencji, wzorcowy schemat przetargu, przykładowe modele współpracy, listę produktów i usług do zawarcia umowy i wiele innych!

Pobierz rozdział Białej Księgi - Komunikacja full service Pobierz rozdział
Możesz też pobrać wyłącznie interesujące Cię dokumenty:
Biała Księga - Produkcja filmów reklamowych

Kosztorys produkcyjny bez tajemnic? Z tymi wytycznymi tak! W rozdziale znajdziesz: wzorcowe modele przetargów na produkcję filmów reklamowych, pomocne narzędzia, wskazówki na temat ochrony praw autorskich, kosztorysowania, terminów płatności i wiele innych! Materiały zostały opracowane w Dialogu Branżowym przez Reklamodawców i domy produkcyjne (zrzeszone w okresie Dialogu w Klubie Producentów Reklamowych SAR).

Pobierz rozdział Białej Księgi - Produkcja filmów reklamowych Pobierz rozdział
Możesz też pobrać wyłącznie interesujące Cię dokumenty:
Biała Księga - Incentive travel

Szukasz partnera w incentive travel? Organizujesz wyjazd jako wsparcie sprzedaży, narzędzie wzmacniania relacji, motywacji czy budowania lojalności? Przed Tobą wskazówki i narzędzia w przetargu na incentive travel. Z nimi na pewno unikniesz double booking’u i sztucznego windowania cen w systemach rezerwacyjnych hoteli i linii lotniczych. Materiały opracowali reprezentanci Klientów i Agencji zrzeszonych w Stowarzyszeniu Organizatorów Incentive Travel (SOIT).

Pobierz rozdział Białej Księgi - Incentive travel Pobierz rozdział
Możesz też pobrać wyłącznie interesujące Cię dokumenty:
Biała Księga - Media

Biała Księga Media już dostępna.

Zwiększ swoje szanse na uzyskanie najbardziej efektywnych rozwiązań i ofert w przetargu mediowym!

Standardy, efektywność, wiedza w jednym miejscu.

Pobierz rozdział Białej Księgi - Media Pobierz rozdział
Możesz też pobrać wyłącznie interesujące Cię dokumenty:
Biała Księga - Badania

Jak znaleźć najlepszego partnera w obszarze badań? Czym jest certyfikat PKJPA i PKJBI i dlaczego go sprawdzać?

Przed Tobą wskazówki i narzędzia dla efektywnej współpracy w obszarze badań.

Materiały i wytyczne opracowali przedstawiciele Agencji Badawczych zrzeszonych w OFBOR oraz reprezentanci Działów Badań i Zakupów ze strony Klientów.

Pobierz rozdział Białej Księgi - Badania Pobierz rozdział
Możesz też pobrać wyłącznie interesujące Cię dokumenty:
Biała Księga - Branding

Jak znaleźć najlepszego partnera w brandingu? 

Przed Tobą wskazówki i narzędzia dla efektywnej współpracy w obszarze brandingu.

Materiały i wytyczne opracowali przedstawiciele Klientów i Agencji zrzeszonych w Polskim Klubie Brandingu.

Pobierz rozdział Białej Księgi - Branding Pobierz rozdział
Możesz też pobrać wyłącznie interesujące Cię dokumenty:
Biała Księga - Digital

Przetarg na digital bez tajemnic?

Przed Tobą rekomendacje, narzędzia, gotowe wzory dokumentów, słowniki – wszystko, co niezbędne dla efektywnej komunikacji digital.

Materiały opracowali przedstawiciele Agencji i Klientów w Dialogu Branżowym.

Publikacja zawiera także najnowsze opracowania grup roboczych pracujących w ramach IAB Polska.

Pobierz rozdział Białej Księgi - Digital Pobierz rozdział
Możesz też pobrać wyłącznie interesujące Cię dokumenty:
Biała Księga została stworzona dla:
Ikona sekcji

Specjalistów w zakupach i marketingu, którzy organizują przetargi i szukają najlepszych rozwiązań w relacji jakość-cena.

Ikona sekcji

Agencji chcących skutecznie odpowiadać na potrzeby Klientów.

Ikona sekcji

Początkujących w zakupach i marketingu, którzy chcą poznać efektywne praktyki przetargowe i modele biznesowe.

Podpisanie Białej Księgi
Podpisanie Białej Księgi
Biała Księga, czyli o etyce biznesu:

Czy współpraca Agencji i Reklamodawcy musi być etyczna? Czy biznes z ludzką twarzą się opłaca? Czy CSR firm i partnerska współpraca z dostawcami jest ważna dla konsumentów? Odpowiedzi na te i inne pytania usłyszysz w wywiadzie Chilli ZET z Szymonem Gutkowskim i Mariuszem Gerałtowskim, przedstawicielami organizatorów Dialogu Branżowego czyli SAR i PSML. Dobrego słuchania i dobrych przetargów!